Pages


Thursday, December 22, 2011

~ Ayah & Mak ~


Terima kasih buat ayah kerana telah mendidik kami selama ini..Terima kasih emak kerana melahirkan kami ke dunia ini. Terima kasih kerana telah menjaga kami,mendidik kami,membesarkan kami dengan penuh kasih sayang..
Ya Allah Ya Illahi Rabbi, anta maksudi wa ridhaka matlubi. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, Kau ampunilah dosa kedua ibu bapaku, angkatkanlah darjat mereka, rahmati dan kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihi dan mendidik aku sejak kecil. Ya Allah, jadikanlah aku sebagai anak yang soleh, sebagai pengubat dan penyejuk mata buat kedua orang tuaku, sebagai salah seorang aset meraka yang berharga di barzakh dan di akhirat nanti. Aminn…

Kami sangat sayangkan ayah dan mak..ayah dan emaklah yang terbaik sekali dalam dunia ini..terima kasih ayah..terima kasih mak..

Hargai ayah dan ibu kita selagi mereka masih bersama dengan kita. Ucaplah cinta, kasih dan sayang kita kita pada mereka.. jangan biarkan ucapan itu kejap tersimpan sehingga kelak kita tidak lagi berpeluang untuk melafazkannya.
Tolonglah buang sifat malu dan ego kita terhadap mereka. Kelakuan sahaja tidak memadai untuk menggambarkan kasih dan cinta kita pada mereka. Berjasalah pada mereka selagi mana peluang itu masih ada...insyaAllah..amin~

No comments:

Post a Comment